Kik is veszik fel valójában az uniós támogatásokat


A németek keresnek rajtunk, még az uniós támogatásokkal is. Nettó nyereséget könyvelhetnek el az uniós bővítéssel. Na erről szól a nagy európai dal, a sokat hangoztatott szolidaritást meg felzárkóztatást felírhatjuk a többi baromság mellé, amivel etettek minket az elmúlt években.

Ebben a szellemben nyilatkoztott a német uniós biztos is egy őszinte pillanatában. Ő fontos elvtárs, csak tudja. Ezért e kis szösszenetemet azzal az alcímmel is lehetne kezdeni, hogy „avagy Bogár Lacibának igaza volt”. Egyben felkérem a tisztelt ballib, libbal, balliba sajtót, hogy ezúton kérjenek elnézést az öregtől, például az ilyenek miatt. Akik a bácsit a nemzet hülyéjének nevezték, most kicsit elgondolkodhatnának csendben magukban. Persze, addig álljunk fél lábon. Ám félre a halandzsával, csapjunk a lecsóba!

Szóval arról szól a dal, mondta az Oettinger bácsi, hogyaszondja:

„Gazdasági szempontból Németország nem nettó befizető, hanem nettó kedvezményezett.”

Amikor ugyanis az uniós támogatásokat felvesszük, rendszerint beruházunk. Namost mára eljutottunk oda, hogy a magyar gazdaságban van egy-két cég, amelyik valóban tud ezt-azt gyártani, netán hidat, meg utat építeni. (Most jöhet a szokásos köpködés a behelyettesíthető Simicska Lajosra, Mészáros Lőrincre, satöbbi.)

Azonban alapvetően két komoly baj van ezzel: még maga a gonosz, rettenetes luciferi személyiségű és krőzusi gazdagságú Mészáros Lőrinc is olyan gépekkel építi fel a túlárazott, korrupt, rettenetes, satöbbi pályázatok alapján az utat, hidat, satöbbit, amelyet Németországban gyártottak. A rettenetes, luciferi, krőzusi gazdagságú Habonyárpikusz alantas bulvársajtóját is német gépek nyomják.

Mondok egy rosszabbat, még a Demszkáj alatti metrócirkusz gépei és a Combino is német gyártmány. Tehát, még ha el is loptak belőle a kommerlibber csapatok, akkor se volt annyi hasznuk rajta, mint a kivitelező cégeknek. Miért?

Azért, mert nem a Ganz gyártotta a villamost, hanem a Siemens.

Kecskemét környékén a Bosch, a Mercedes, Győr környékén pedig az Audi gyárt. Akkora tőkével és hihetetlen háttérrel, hogy ezek a városok olyanok a magyar rónákon, mint egy kis Svájc. Miért? Mert annyira megéri a tulajnak (l. Bosch, Mercedes, Audi), hogy még azt is meg tudja finanszírozni, hogy a magyar viszonylathoz képest jelentősen többet fizessen.

Ugyanis a német viszonylathoz képest a magyar fizetések még mindig a vicc kategóriában vannak. A nettó mintegy 590 – 600 eurós nemzetgazdasági átlagfizetéshez képest a német bér 2300 euró.

Tehát a bérköltség negyede a németnek.

Ugyanígy a szolgáltatások ára is. A gépek természetesen német termékek, az áruk természetesen a német ár. Ennek megfelelően a profitot törvényesen és tisztességesen bármikor kiviheti a cég a mi kis Magyarhonunkból.

Amit tehát röviden és velősen: megtámogatjuk a felesleges pénzünkkel a hülye Osteuropát, akik persze a mi cégeinknek biztosítják az olcsó munkaerőt, így a hatalmas profitot. Aztán pedig, mint mindig a történelemben, valaki valahol felveszi a pénzt. Ez a valaki természetesen német nemzetiségű, az, hogy hol veszi fel, nem tudom, mert mostanában ők is szeretnek bizonyos adókönnyítési eljárásokat igénybe venni, például Luxemburgban, vagy épp Liechtensteinben.

Szóval jól figyeljünk: miközben emberi jogokról, hatalmas, nagyszívű jótékonykodásról szól a felszínen a mese, mindig érdemes megvizsgálni:

kinek lesz ebből profitja.

Mert a vége eddig mindig ez volt: a demokratikus emberi jogok és a szintén demokratikus szocializmus nevében, kis hazánkban 1945 és 49 között elvették és elvitték a gyárakat, cégeket, földet, egyszóval a tulajdont. Komoly fintora a sorsnak, hogy ez volt az, amit nem adott vissza az immáron magyarok által megválasztott kormány vezette magyar állam. Ehelyett adott kárpótlási jegyet.

90 után pedig a demokratikus emberi jogok és a szintén demokratikus kapitalizmus nevében éhbérért dolgoztatnak, és megvették két márkáért a vízműveket. Aztán hálásan járulhattunk hozzájuk azért, mert szíveskedtek bennünket alkalmazni.

Röviden összefoglalnám tehát a tényállást:

  • Miközben Ön, azért, mert 200 kilométerrel keletebbre született, szarabb minőségű terméket kap közel ugyanannyiért, a negyedét/ötödét is megkeresheti annak a munkának ellenértékeként, amit egyébként ugyanolyan minőségben elvégez.
  • S miközben mi vélt ideológiai, s nagyon is valós gazdasági (l. komprádor elit) okok miatt egymás szemét kaparják ki a politikai színtéren, mi törvényesen és tisztességesen felvesszük a profitot.
  • Akinek pedig kinyílik a szeme, az rövid úton fasiszta lesz és korrupt.
  • Vagy a nemzet hülyéje.

Hát így állunk. (S itt teszem fel a kérdést, hogy a közel hetedik hatalomban töltött év után pártunk és kormányunk mit óhajt a hangos és intenzív lázári asztalcsapkodáson túl immár valóban tenni is a dolgok ez irányú alakulása ellen?)


  Templomhegyi Nyerőkő

7 hozzászólás

  1. Ezt azért legalább tíz éve mindenkinek tudnia kéne, aki kicsit is elgondolkodik a multik működéséről. Teszkó is csak veszteséget termelni jött Magyarországra…

  2. Azért, mert nem a Ganz gyártotta a villamost, hanem a Siemens.

    A Ganzot ügyesen fel is vásárolták,nehogy termelni tudjon. Legutoljára a Skoda . Szépen meg is szüntette.

  3. Jó reggelt!

  4. Komolyabb strukturális problémákat okoznak a kvóták. A cukorkvóta miatt csak egy cukorgyár működik nálunk, de az külföldi tulajdonban van. A modern kabai gyár után még fizetjük az építésére felvett hitelek kamatait, de a gyárat kötelező volt felrobbantani.. A cukorrépa termelők tönkrementek. Én úgy látom, hogy az EU létezésének ma már szinte egyetlen komoly alapja van. A periféria, a volt szocialista országok kizsákmányolása. Nos a lehető legjobb lenne, ha nem engednénk, de már beléptünk. Ha kilépünk bosszúból mélyebbre nyomnak majd bennünket.
    Egy dolgot még megemlítenék. Egy tegnap jött bevándorló (betolakodó) aki nőket erőszakol Németországban, Svédországban, nos minden munka nélkül több segélyt kap csak azért, mert idetolta a büdös pofáját, mint azoknak a kelet-európai munkásoknak fizetése akik a német, svéd stb. cégeknél napi nyolc óra kemény munkát végeznek.

  5. egy héten legalább egyszer elmondom a gyerekeknek, ne higgye el a mit a reklámban mondanak, vagy amit a rádióban hall amíg a kocsiban zötykölődünk. (tv -t nem néz ,mi sem)

    már látszik a hatása! 🙂 nyílik ki a szeme :-)))

  6. Az Audi és a többi felsorolt legalább nem az addig gyártott “magyar luxuskocsik” gyárait felvásárolva kezdte sajátját árulni. Nem úgy, mint a cukoripar, cementipar és a többiek felvásárlói, akik csak bezárni akarták a felvásárolt gyárakat, utat engedve ezzel a saját áruik eladásának.

  7. Cui prodest? A “kinek használ?” az egyetlen kérdés, amit mindenkinek, mindenkor fel kell tennie!

    Mára csak az egész elborultaknak nem látszik világosan, miről is szólt a rendszarváltás és utána az EU tagság.
    Előbbi az adós rabszolgaság-pénzszivattyú alapok lerakása és “beüzemelése”, utóbbi meg a piac megvétele, helyi ipar tönkrevágása volt.

    Az utóbbiban a mágikus “befektetők” jól elkalkulálták magukat: a koldusokból sose lesz jó piac. Persze ismét csak be lehet vonni szegény, segítőkész és humánus bankárokat, hogy jó kis uzsorákkal “kisegítsék” a fizetésképteleneket – egy ideig.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük