Megállapodást írt alá az EU és a budapesti székhelyű Duna Bizottság, melyből kiderül, hogy teljes hosszán az év 365 napján hajózhatóvá szeretnék tenni a Dunát, ami a hajóforgalom megtízszereződését is jelentheti, valamint a meder mélyítését és mesterséges karbantartását, s így jelentős környezeti-természeti változásokat hozhat maga után.
Bernard Gui
A dologról csak a vs.hu írt komolyabban, pedig álljon már meg a menet, megint csak a gyarmattematika bujkál a sötétben: a haszon jelentős része nem itthon jelentkezne, mivel a szállításnak csak az egy százalékát végzik magyar cégek. De akkor miért nem küzdünk az uniós diktátum ellen? Hol marad a Dunakanyarban kanyarodó Békemenet? Szobtól Vácig kellene hurcolni most a „Nem leszünk gyarmat!” zászlaját!
Mert a méregzöld vörösek miatt a magyari jobboldal a kormánnyal egy ritmusban ennyire tojik a természetvédelemre?
Mi már az ecsedi lápot is sajnáltuk, bár nem is láttuk sohasem, és nem értjük, miért nem folyik szabadságharc a Dunáért, ha már Bős-Nagymaros ügyében évtizedekig tudtunk pereskedni. Hisz mindenféle gátak építését is jelentené a Duna radikál rebrandingje, az északi szakaszon, a vadregényes Dunakanyarban se marad szexi a folyó két randa gáttól, de az Alföldön azonban pláne nem.
Az egy síkvízi csatorna lesz, maga a sivárság, az élet elpusztításának betonmementója.
Valamiért a magyar Dunáért nem folyik olyan szabadságharc, mint más ügyekben, s a Duna-rebranding a TIPP mellé zárkózott fel. Utóbbi a folyószabályozáshoz hasonlóan marad ki sunyiban a brüsszeli bozótharcokból. Pedig az aztán odavaló téma lenne, a kettőt pedig össze lehetne kötni: az amcsik rátennék a kezüket a Dunára! Sőt: a Dunán jönne a génmódosított kukorica! Eltörölnék a kis, jókaista dunai hajóst és az aranyembert a nyugati multik! Mi lesz a magyar folyami kkv-kkal? Ha Paksban van részesedésük, a dunai szállításban miért nincs? Követeljük a dunai árumegállítás jogát!
További javaslataikat a Nemzeti Konzultáció a Dunáról kiküldött kérdőíveinek kérdéseire adott válaszaikban várjuk.
Ott a vasút, használják azt.
Ott a vasút, használják azt.
Légpárnás uszály?
Légpárnás uszály?