Szétbetonozott Dunán hozná a génmódosított kukoricát az USA?


Megállapodást írt alá az EU és a budapesti székhelyű Duna Bizottság, melyből kiderül, hogy teljes hosszán az év 365 napján hajózhatóvá szeretnék tenni a Dunát, ami a hajóforgalom megtízszereződését is jelentheti, valamint a meder mélyítését és mesterséges karbantartását, s így jelentős környezeti-természeti változásokat hozhat maga után.

Bernard Gui

A dologról csak a vs.hu írt komolyabban, pedig álljon már meg a menet, megint csak a gyarmattematika bujkál a sötétben: a haszon jelentős része nem itthon jelentkezne, mivel a szállításnak csak az egy százalékát végzik magyar cégek. De akkor miért nem küzdünk az uniós diktátum ellen? Hol marad a Dunakanyarban kanyarodó Békemenet? Szobtól Vácig kellene hurcolni most a „Nem leszünk gyarmat!” zászlaját!

Mert a méregzöld vörösek miatt a magyari jobboldal a kormánnyal egy ritmusban ennyire tojik a természetvédelemre?

Mi már az ecsedi lápot is sajnáltuk, bár nem is láttuk sohasem, és nem értjük, miért nem folyik szabadságharc a Dunáért, ha már Bős-Nagymaros ügyében évtizedekig tudtunk pereskedni. Hisz mindenféle gátak építését is jelentené a Duna radikál rebrandingje, az északi szakaszon, a vadregényes Dunakanyarban se marad szexi a folyó két randa gáttól, de az Alföldön azonban pláne nem.

Az egy síkvízi csatorna lesz, maga a sivárság, az élet elpusztításának betonmementója.

Valamiért a magyar Dunáért nem folyik olyan szabadságharc, mint más ügyekben, s a Duna-rebranding a TIPP mellé zárkózott fel. Utóbbi a folyószabályozáshoz hasonlóan marad ki sunyiban a brüsszeli bozótharcokból. Pedig az aztán odavaló téma lenne, a kettőt pedig össze lehetne kötni: az amcsik rátennék a kezüket a Dunára! Sőt: a Dunán jönne a génmódosított kukorica! Eltörölnék a kis, jókaista dunai hajóst és az aranyembert a nyugati multik! Mi lesz a magyar folyami kkv-kkal? Ha Paksban van részesedésük, a dunai szállításban miért nincs? Követeljük a dunai árumegállítás jogát!

További javaslataikat a Nemzeti Konzultáció a Dunáról kiküldött kérdőíveinek kérdéseire adott válaszaikban várjuk.


  Bernard Gui

Nincs hozzászólás

  1. Szabó Csaba

    Ott a vasút, használják azt.

  2. Szabó Csaba

    Ott a vasút, használják azt.

  3. Szabó Csaba

    Légpárnás uszály?

  4. Szabó Csaba

    Légpárnás uszály?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük