Emlékszünk még, mekkora durranás volt, amikor Zoltai Gusztáv, a MAZSIHISZ egykori szépemlékű mindenhatója karrierje dicstelen végjátékaként kénytelen volt elfogadni a politikai ellenfele anyagilag nagyon kedvező, és ezáltal meglehetősen megalázó ajánlatát?
Nos, a gyanú ezúttal a MAZSIHISZ másik egykori oszlopára, Sas József Művészúrra terelődött, akinek gazdag életműve egyértelműen tetten érhető a Jobbik legújabb kampányvideóján. Bár a Defekt Duó egyelőre távolmaradt, de kedvenc műfajuk, a politikai csasztuska kiválóan működik piros csokornyakkendő nélkül, modern, ex-nemzeti és ex-radikális keretek közt is. Érdemi információt természetesen senki ne várjon. Orbán korrupt és a várba költözik a szemét. Rogán korrupt és helikopterezik. Habony korrupt és kokózik. Mészáros és Mészáros pedig korrupt és korrupt.
Nyilván a nemrég még nemzetiesen radikális közeg nem bírna el ennél nagyobb bűnöket, pedig ezek a nagyszerű nevettetők, csepűrágók, előadóművészek megénekelték már Orbán ennél nagyobb gaztetteit is. Gondoljunk csak a koronaúsztatásra (a Mikroszkóp színpadnak Orbán nyilván addig volt vállalható, mert egy rendes Köztársaságban a koronának a múzeumban a helye, de ennek meg inkább egy amerikai raktár mélyén), esetleg a 2006-os zavargásokra, amelyekben a Fidesz és személyesen Orbán felelőssége még megkerülhetetlen lehetett számukra.
Hogy a jobbikos szavazórétegnek ne legyen ennyire hirtelen váltás, az egykori Fiatal Baloldal természetesen tudott mást is. A fiatal Orbán ugye leginkább volt vállalható mindenki közül. Nyilván ők is hatalmas fideszesek lehettek egykor, de persze azért célozzunk rá, hogy Orbán mégis kicsit cigány lehet, és már fiatalon is korrupt volt természetesen, csak még nem annyira korrupt, mint a náci Orbán.
Mint arra a korabeli fiatal MSZP bravúrosan rámutat, más gond is volt itt Orbánnal. A hatalomért mindenre képesen hazudott a 2006-os választások előtt sajnos. Ígérgetett mindenfélét alaptalanul. Rezsicsökkentést, nyugdíjemelést, ráadásul radikális hívei síppal fejezték ki elégedetlenségüket a Parlament előtt, ami nyilvánvalóan nem demokratikus. A foci pedig mindennél jobban érdekli. Még a demokrácia leépítését és deficitbe taszítását is azonnal otthagyja, ha egy kis focira nyílik lehetősége. Persze őrült, és leginkább a gyógyszerével focizik a Sturm Graz-ban.
Ilyen zseniális produkciók és Szomszédokhoz hasonló élesszemű társadalomkritika láttán egyszerűen érthetetlen, miért koncentrálódik manapság a műfaj a Jobbikra. A baloldalnak nincs tán anyagi kerete megfizetni az alkotóművészeket? Dopeman páratlan előadói tehetségét is képviselőként tervezték elpazarolni, miközben az egész szakma ott van a kisujjában. Gerendás Péterrel, Dés Lászlóval, vagy a KFT-s Bornai Tiborral összeállva eszményi páros lehetnének, és dalban nyitnák fel a magyar nép szemét Orbán mérhetetlen korruptságával kapcsolatban.
A Heti Hetes 2002-ben egyszer már bebizonyította, hogy Orbán a Humor Erejével igenis megbuktatható! Tóta W Árpád a Modern Képmesékkel pedig azt, hogy a buta, mucsai, világot sosem látott magyar nép rajzfilmekkel megnevelhető (mondjuk ez 2010-ben elvileg kicsit kudarcba fulladt, de azért tegyünk pár számillió közpénzért egy újabb próbát).
Vajon a kakaóbiztos klaviatúra, a síkvidéki alagút a két, egymástól nagyon messze lévő domb között épített “völgyhíd”, vagy a négyes metró miért nem ihlette meg a müvüszöket?