Klubrádió – Hadd szóljon a hazugság!

Micsoda piszkos kampány ez megint! Sokadjára kap jó reklámot a Bajnai Gordonék mögé végleg beálló Klubrádió. Arató András, a rádió elnöke, aki az Európai Parlament liberális frakciójának tavalyi meghívására Brüsszelben járt mocskolni hazáját, ismét elemében érzi magát. Vasárnapra újfent tüntetést szervez a sajtószabadságért. Pontosabban a „Hadd Szóljon Egyesület” demonstrál majd, az önmagát „egyetlen közszolgálati” médiumnak nevező Klubrádióért. Apró, de ezek szerint nem oly zavaró tényező, hogy a rádió két éve sugározhat„a gonosz, diktatúrát építő” Médiahatóság engedélyével, minden frekvenciajogosultság nélkül.
Rápillantva a Klubrádió honlapján megjelenő hírekre, a „közszolgálati” jelző igen mulatságos és átlátszó hazugságnak bizonyul. Számszerűsítve a kedd esti állapotot, az Együtt 2014-el foglalkozik a legtöbb hír. Bajnai mondandója a gazdaságpolitikáról, Oszkó Péter nyögései a pénzügyekről és a Rogán-Bajnai pengeváltás apropóján egy szintén E14-es közlemény  olvasható első blikkre. Az oldalon, egy másik cikkben, megjelenik ismét RogánAntal, hisz Bajnaival vitatkozik  , ami testvérek között is már a negyedik hír az Együtt2014-ről. Tízből. Van aztán egy Matolcsy lépéseit negatívan taglaló, majd egy Orbán mentelmi jogának esetleges felfüggesztéséről elmélkedő szöveg.  A számok nem hazudnak. Megállapíthatjuk, hogy 40 százalékkal, az egyébként parlamenten kívüli, még párttá sem alakult, a közvélemény-kutató intézeteknél alig mérhető Együtt2014 jelenik meg a Klubrádió kiemelt hírei között a leggyakrabban. A kormányzó Fidesz 30 százalékkal; az MSZP (egy „éhségmenetes” riportban) 10 százalékkal, a Jobbik és az LMP pedig 0 százalékkal van jelen. A maradékot a HaHa, illetve egyéb tölti ki. Ez aztán a kiegyensúlyozott tájékoztatás! Ez aztán a közszolgálati tevékenység! Ez aztán a semleges álláspont! Úgy tűnik, hogy a Klubrádió végleg beállt Bajnai Gordon mögé.
A műsorvezetőket és a szerkesztőket szemügyre véve szintén kételyeink merülhetnek fel a pártatlanság kérdésében. Az Orbán-paranoiában szenvedő Dési „népszavás” János, a hírhedten gyűlölködő Bolgár György, a hetiheteses Gálvölgyi, a Kolláth „mindig szófosó” György, a volt SZDSZ-es Kuncze „éterbe dörmögő” Gábor, vagy az egykori MSZP-s rádiókurátor Rangos Katalin. De bátran lehet még szemezgetni a „közszolgálatiságban jártas”, „pártatlan” és „objektív” műsorvezetők között.
Nem mellékesen az ellenzéki rádiónak két évvel ezelőtt lejárt a sugárzási jogosultsága. A frekvencia használatára kiírt pályázatot pedig az Autórádió nyerte meg. A Klubrádió második lett, tehát első körben elveszítette a jogosultságot. Ezután bíróságon támadta meg az ellenfelét, aminek eredményeképp a pályázat nyertesét kiütötték a nyeregből. A Médiahatóság azóta új pályázatot szeretne, a Klubrádió pedig úgy véli, hogy másodikként ő a jogosult a frekvencia használatára. A vita akkor vált bonyolultabbá, amikor a Klubrádió több más pályázat ügyében is peres eljárást indított a Médiahatóság ellen, amely pedig ismét megvizsgálva a Klubrádió beadványát alaki hibákat talált abban. Ennek következtében jelenleg patt helyzet van, amelyből úgy tűnik a Klubrádió profitál többet. Hiszjogosultság hiányában, minden hosszú távú kötelesség nélkül sugározhat. És persze óriási reklámot kap.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság, a hétfői tárgyalási napján, március 5-ére halasztotta az ítélethirdetést abban a perben, amelyben az alaki kifogásokat emelő Médiahatóság határozatát támadta meg a Klubrádió. A vita arról folyik, hogy formailag érvénytelen-e a Klubrádió beadványa. Épp ezért aggályos, hogy egy bírósági döntés meghozatala előtt, milyen befolyásoló erővel bírhat egy utcai demonstráció. De persze reklámnak igen hasznos, szépen profitál is belőle a Bajnaiék mögé végleg beálló Klubrádió.
2010 óta következetesen szajkózzák az éterbe, hogy Magyarországon diktatúra van és sérül a sajtószabadság. Teszik ezt annak ellenére, hogy a bíróság számukra kedvezően döntött, mikor megsemmisítette a konkurens cég pályázatát. Sajtódiktatúrát kiáltanak országnak-világnak, miközben szabadon működhetnek és sugározhatnak minden jogosultság nélkül, egyébiránt a Médiahatóság engedélyével. A demokrácia megszűnéséről beszélnek, miközben élve a gyülekezési szabadságjogukkal, sokadjára szerveznek tüntetést Budapest belvárosában. Persze, mert mindez jó reklám az ellenzéki, Bajnaiék mögé végleg beálló Klubrádiónak.
Minden hazugság ellenére, a nagyszerű reklám mellett, több csatornán keresztül is ömlik a pénz. Hirdet náluk több baloldali kötődésű cég, illetve az MSZP Táncsics Alapítványa is. Egy százalékot gyűjt a „Szabad Sávért Alapítvány”. Emelt díjas telefonhívásért kuncsorognak a szerkesztők. A reggeli (6-9 óra közötti) műsoridőben könyvbemutatót tartanak 40.000 forint + ÁFA áráért 10 percben. A most tüntető civil kezdeményezés, a „Hadd Szóljon Egyesület” pedig anyagi támogatókat keres. És büszkén hirdeti sorai közt, a szintén elfogulatlan Heller Ágnest. Beszédes továbbá, hogy az egyesület elvileg a Klubrádió hallgatóinak kezdeményezésére jött létre, az elnöke mégis az a Pikó András, aki egyben a rádió főszerkesztő-helyettese is. Persze, mert ő is aggódik a sajtószabadságért és Klubrádióért. Teljesen elfogulatlan civilként, félretéve alkalmazotti státuszát, anyagi érdekeit.
Három dolgot egészen nyugodtan kijelenthetünk a vasárnapi tüntetés apropóján. A Klubrádió, minden jel szerint végleg beállt Bajnai Gordon és az Együtt2014 mögé; a Médiahatósággal való pereskedésre ügyesen játszik rá és szerez magának népszerű reklámot; és végül, de nem utolsó sorban, égbekiáltóan nagyot hazudik, mikor kiegyensúlyozott, elfogulatlan, közszolgálati médiának nevezi önmagát. 
Facebook hozzászólások

  Piréz Róbert

Piréz Róbert
"A bloggolás a háború folytatása más eszközökkel" Robert von Pirezewitz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük