Alvás közben is le lehet jönni a tudatalatti rasszizmusról – állítják az Illinois államban lévő Északnyugati Egyetem szakértői. Szexuális és faji előítéletek csökkenthetők, ha a terápia folyamán, a páciensén bizonyos jellemzőkkel bíró arcokhoz nem sztereotip jelenségeket és dolgokat pavlovizálunk, hanem pozitívakat. Például a nőkhöz a matematikát, a feketékhez a napfényt, szlovákokhoz a középkort. Lehet a Pázmánynak is hasonlóan forradalmi megoldásokra volna szüksége inkább a féléves, kötelező holokauszt-ismeretek helyett.
Piréz Róbert
Sokat nyűglődtem azon, hogy írjak-e egyáltalán bármit is a Pázmányon bevezetett „Általánosan kötelező műveltséggel és hitélettel összefüggő holokauszt-ismeretek” című tantárgyról, és nem csak azért, mert téma mágnesként vonzza a legkreténebb antiszemitákat, aztán este kocsma helyett kommenteket kell purgálnom. Próbáltam megérteni mi értelme van az egésznek, pár nap kellett ahhoz, hogy rájöjjek: semmi.
Két legitim oka lehet az általánosan (szakfüggetlenül) kötelező holokauszt-tanulmányok bevezetésének a felsőoktatásban. Hogy ne legyenek a hallgatók között vállalhatatlan antiszemiták, akik saját szakterületükben való elmélyedés közben helyett a kurucinfóra kommentelnek a „milyenhatmillió” témában, vagy mert az egyetem vezetése szerint a holokauszt annyira meghatározó része az európai kultúrtörténetnek, hogy külön – még ha fél év alatt el is végezhető – diszciplínát érdemel.
Előbbi esetében az eszköz teljesen alkalmatlan a cél elérésére, utóbbinál minimum kérdéses, hogy ez egy kötelező előadáson működik-e, illetve egyéb társtudományok híján van bármi értelme.
De amennyiben Szuromi Szabolcsék a hallgatók holokauszthoz való általában vett viszonyát kifogásolják, mert Vásárhelyi Mária elhíresült kamukutatása óta kényelmetlen nekik, hogy az egyetemüket a libnyaf rendre összeköti az antiszemitizmussal, akkor talán a felvételiztetés jogát volna érdemesebb visszakövetelni, hiábavaló kurzusok bevezetése helyett.
Persze az nyilván kényelmetlenebb, hamar kiderülne, hogy az egyetemre felvételt nyert hallgatók közel háromnegyedével nem a feltételezett antiszemitizmusuk a gond, hanem hogy konkrétan analfabéták.
Azon meg félévnyi holokauszt-korrepetálás sem segít…, viszont az álomterápia biztos működik…
Két legitim oka lehet
Nagyon szép elképzelés,de lehet,hogy tér,nem csak x,y. 🙂
Két legitim oka lehet
Nagyon szép elképzelés,de lehet,hogy tér,nem csak x,y. 🙂
A kötelező holokauszt-kurzus szerintem remek ötlet. Én már középiskolában vagy akár az általánosban bevezetném, nemcsak az felsőoktatásban. Tudományos közhely, hogy az ordas ideológiák és a negatív előítéletek iránti fogékonyság tudatlanságból, hiányos érzelmi szociaizációból és egzisztenciális problémákból ered. Ezeket a tendenciákat megfelelő oktatási módszerekkel, tréningekkel jelentősen vissza lehet szorítani (pl. a skandináv országokban erős az oktatás és elenyésző az antiszemitizmus). Remélem a program más egyetemeknél is megjelenik.
A kötelező holokauszt-kurzus szerintem remek ötlet. Én már középiskolában vagy akár az általánosban bevezetném, nemcsak az felsőoktatásban. Tudományos közhely, hogy az ordas ideológiák és a negatív előítéletek iránti fogékonyság tudatlanságból, hiányos érzelmi szociaizációból és egzisztenciális problémákból ered. Ezeket a tendenciákat megfelelő oktatási módszerekkel, tréningekkel jelentősen vissza lehet szorítani (pl. a skandináv országokban erős az oktatás és elenyésző az antiszemitizmus). Remélem a program más egyetemeknél is megjelenik.