Szintet lépett a politikai márketing


Fogalmam sincs, igaz-e a történet. Úgy 10-15 éve mesélték nekem – nyilván valami kocsmában -, a fejlettnyugati világ reklámosai kitalálták, a legegyszerűbben úgy lehet kialakítani a vásárlóban némi pavlovi pénzköltési reflexet, ha megfelelő helyen és időben – például egy sivatagi nagytotál alatt az Arábiai Lawrence című filmben – egy szabad szemmel nem látható, tudatosan fel nem dolgozható villanás erejéig szerepeltetnek egy jegesen gyöngyöző kokakólát. Amitől is az állítólagos tudattalan énünk a moziból kilépve egyből a büféskocsihoz siet és megvásárolja a megfelelő terméket. Aztán – ismét állítólag – betiltották ezt a módszert.

Hogy ezzel tényleg megtörtént-e vagy csak az összeesküvés-elméletek gyártásában mindig zseniális kisemberi attitűd mutatkozott meg – eldönthetetlen.

Ugyanakkor a politikai marketingben ugyanez végre létezik. A magyar baloldal szavazótáborának összetételét elemezte a Republikon Intézet és – minő véletlen – az eredmény, mármint a torta-diagramban, tökéletesen lerajzolta a Gyurcsány-féle Demokratikus Koalíció logóját. Ha a baloldali ember tanulmányt szeretne olvasni saját táborának összetételéről, akkor kis villanásokra, de a DK emblémája égjen a retinába.

Ügyes. Jobb, mint Szigetvári Viktorral íratni nagyszerű tanulmányokat a harmadik útról és a szociáldemokrata jövőről, aztán sajátként előadni…


  Piréz Róbert

"A bloggolás a háború folytatása más eszközökkel" Robert von Pirezewitz

2 hozzászólás

  1. Elnézést,de ‘vakon’ gépelek.
    Piréz úr.
    Járt-e a markec szélén,és Szedlacsek,elhozta-e a szemövegét?
    Na, bocsi.
    Az idegenyák,meg minket akarnak hibáztatni. Az egy dolog,hogy a ló,rálépett a szemüvegemre…….
    A következő álláspont,hogy lediktálom a feltéteket.

  2. védekezzünk

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük