Sőt, én továbbmennék. Hiszen láthatóan kevés az, hogy egy napon sztrájkolnak, elfoglalnak egy-két hidat, tartanak egy-két koncertet (spontán lelkesedésből), hiszen ettől még nem fog elmenni egyetlen római katona sem!
Mit kellene hát tenni? Minden nap sztrájkolni! Folyamatos tanársztrájkot!!!
Volt az a mozgalom, talán a jobbak még emlékeznek, amikor a libsik még a CSOK elleni háborgással voltak elfoglalva, akkor volt az, hogy ilyen kis hülye tinilányok felírták rúzzsal a hasukra, hogy „kormányváltásig nem szülök”, és akkor lefotózták és kitették a facebookra. (Igen, oda, mert akkor még nem volt Tiktok.)
Na most ennek a mintájára be lehetne vezetni a „kormányváltásig nem tanítok” mozgalmat, amelynek a lényege az lenne, hogy az összes magyarellenes, keresztényellenes (és többnyire buzipárti) libbant „tanár” szépen hazamegy, és is nem megy vissza többé tanítani. Nem lesz ofő óra LMBTQ-aktivistákkal, nem lesz minden „tan”óra elején (és közben és után) politikai foglalkozás. Kicsit unalmasabb lesz, de hát ez van.
Attól tartok azonban, hogy a tanárok sztrájkja még így is kevés. Nem kis irigységgel nézhették tegnap a kollégáikat, kukás bácsikat, a szép csillogó sárga egyenruhájukban (bezzeg a tanároknak még egyenruhát sem ad a kormány), szóval nézték, hogy a kukásoknak még színpad sem kellett, még csak hídfoglalás sem, simán csak egyszerűen nem mentek dolgozni, és az máris mindenkinek azonnal feltűnt. Nem kicsit, nagyon. Annyira, hogy Karácsony elvtárs térdencsúszva volt kénytelen kérni tőlük, hogy szíveskedjenek mégiscsak elkezdeni dolgozni.
„De hiszen mi jobban sztrájkolunk, minket miért nem vesznek észre?” – kérdezték nyilván magukban a tanárok. Azért, kedves ofő nénik és bácsik (és semleges vagy változó neműek), mert a ti munkátok, a kukásokéval ellentétben, egy haszontalan naplopás. Tisztelet persze a kivételnek.
Az az igazság, lehet, hogy nektek ezt nem mondták el a tanárképző szakon, de akkor én most ünnepélyesen elmondom, hogy az iskolák 90%-a az égvilágon semmi másra nem jó, mint arra, hogy a gyerekek ne az utcán lődörögjenek.
Nem tanulnak ott semmit, és az nem is cél, csupán azért fizeti az állam a tanárokat, meg az iskolaépületek fenntartását, hogy a jövő generációinak a közmunka-programba való belépését, vagy a londoni mekiben való mosogató karrierének a kezdetét kitolja minél későbbre. Ez persze rengeteg pénzbe kerül, nemcsak az államnak, hanem a kedves, magukat diáknak képzelő forradalmárok szüleinek is, akik eltartják őket abban a hiszemben, hogy majd később cserébe dolgozni fognak. A fenéket fognak… de mindegy. Hadd higgyék. Lényeg tehát, hogy sokba kerül, mindenkinek, még így is olcsóbb az iskolákat meg a diákokat fenntartani és eltartani, mintha iskolák hiányában a gyerekeket az utcán kellene rendészeti módszerekkel kordában tartani.
Persze nem minden iskola ilyen, nyilván. Hiszen valahol ki kell képezni a társadalom leendő vezetőit. Azokat, akik utána Magyarország megbüntetését követelik majd Brüsszelben. Hogy ne használttelefon-kereskedőkből kelljen ellenzéki miniszterelnök-jelöltet csinálni. Erre vannak az elit iskolák! Ezekben kemény munka folyik, kitartó és állhatatos államellenes neveléssel. Ahol a diákönkormányzat választja az igazgatót, és a gyerekek szorgalmasan varrják a kockásingeket, éjt nappallá téve festik a szivárványos molinókat, és kihelyezett workshopot tartanak a kocsmában arról, hogy hogyan fogják a Római Birodalom teljes apparátusát szétzúzni két éven belül.
De a probléma még mindig nincs megoldva: ha mindezt a tevékenységet az elit iskolák elit tanárai abbahagyják, az senkit nem fog zavarni. Legkevésbé Orbánbasit, aki vígan építhet tovább a Galaktikus Birodalmat, hiszen minél tanulatlanabb alattvalói vannak, neki annál jobb.
Be kell vonni tehát a sztrájkba a tüntetőket is! A fentebb javasolt „kormányváltásig nem tanítok” szlogen mellé még egy újabb jelszót javaslok tehát a tüntetések kreatív producerének, a „kormányváltásig nem tüntetek” szlogent. Ez azt jelenti, hogy bármit is csinál a kormány, ígérjen akár ingyen sört, vagy örök életet, esetleg ingyenes oktatást (na jó ez csak vicc volt), semmi szín alatt nem fognak kimenni tüntetni, sem hidat foglalni, sem teleszórni szeméttel a Margit körutat. Szegény rendőrök ott fognak sorfalat állni az üres hídon, ott fognak szomorkodni, hogy nincs kinek eltörni az ujját. Visszasírják majd a régi szép időket, 2006 környékét, amikor még Gyurcsánybasi volt az Admirális Generális, és nem párezres, hanem milliós tömeget lehetett szarrá lőni gumigolyóval, meg péppé verni, meg lóval összetaposni. Óh, azok a régi szép idők…
Ha még ebből sem fog tanulni a kormány, akkor tényleg semmiből. Akkor nincs más hátra, mint általános sztrájkot hirdetni! Sztrájkba hívni a Telex, a 444 és a többi ellenzéki híroldal szerkesztőit, sőt a Facebook moderátorait, az RTL Klubot, és az egész libsi propagandagépezetet. A végén, ha mindez kevés, maga Gyurcsány Ferenc is sztrájkba fog lépni. Nem lesz sem prímszám-oktatás, sem kígyózás, sem semmi szelfizés a diákokkal. Egyszerűen eltűnik, se a fb-on nem szólal meg, se a Parlamentben. Az lesz aztán a kemény világ! Az már rá fogja kényszeríteni Orbánbasit a tárgyalásokra.
Na de. Ne komolytalankodjuk el a dolgot! Itt ez a sokezer (oppardon, sok százezer) fiatal, aki szeretne forradalmat, szeretne végre nem csak szájjal, hanem két kezével is tenni azért a nyüves demokráciáért. Bár hogy az micsoda, azt még nem tudja pontosan, mert töriórán nem vették az ókort, ugyanis kizárólag a magyarok háborús bűneiről tanultak. De nem ez a lényeg, hanem hogy tenni akar! Na de mit tegyen? Itt Magyarországon reménytelen a helyzet. Ott kell segíteni, ahol van értelme!!! Ukrajnában. Ha valahol meg kell védeni Európát, és az Európai Értékeket, bármit is jelentsen az, akkor az Ukrajnában van, a fronton. Oda kell menni, ott kell megvédeni a demokráciát, nem itt a Margit hídon. Javasolnék tehát egy ilyen megoldást, nyilván persze az ukrán társszervekkel történő előzetes egyeztetést követően, hogy a tüntető ifjúságot buszokkal egyből a déli frontra szállítsák, ahol megnézhetik, hogy hogyan is néz ki a demokrácia a gyakorlatban… Ez is egyfajta érzékenyítő tréning lenne. Ne aggódjanak a kedves szülők, mert akik még nem töltötték be a 18-at, azok természetesen nem kapnának fegyvert, hanem csak a háttérmunkákban vennének részt (árokásás, homokzsákok töltése, sárban elakadt tankok tologatása) És a lányok? Hát, semmi gond, szerintem fel fogják találni magukat ők is. Elvégre Ukrajnából 15 millió ember elmenekült, azt valakiknek előbb-utóbb pótolni kell… Ez is egy nemes feladat a demokrácia védelmében. (Csak Greta Thunberg meg ne tudja…)
“Az az igazság, lehet, hogy nektek ezt nem mondták el a tanárképző szakon, de akkor én most ünnepélyesen elmondom, hogy az iskolák 90%-a az égvilágon semmi másra nem jó, mint arra, hogy a gyerekek ne az utcán lődörögjenek.”
Én kétféle dolgot tanultam iskolában
1) Ami nem érdekelt, tehát a dolgozat vagy vizsga után úgy három másodperccel töröltem az agyamból az egészet. Jellemzően ilyen volt a matek. Meg kell hogy mondjam, hogy mind a magánéletben, mind a karrieremben relatíve sikeres 44 éves vagyok úgy, hogy nem tudom, hogyan kell koszinuszt számítani. Ezzel nem nagyon dicsekszem, mert ez is egyfajta műveletlenség, de így alakult.
2) Ami érdekelt, mint a történelem meg a biológia meg a zeneelmélet, ezeknek utána utánaolvastam, úgy tízszer magasabann színvonalon az iskolánál, és nem is feltétlenül mindig magyarul, sajnos, kis piac vagyunk, nem sok mindent fordítanak le. Amit meg igen, azt meg gyakran rosszul, mert nincs pénz megfizetni a fordítót, tehát a lóhal állában dolgozik.
Az igaz ugyan, hogy tudásalapú társadalom meg effélék, csak jellemzően nem iskolai tudásról van szó. Sokkal specializáltabbról. Ma nem “informatikust” keresnek, hanem mondjuk Angular.js fejlesztőt. Az ilyesmit az ember magától, vagy a munkahelyén tanulja…
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=l%C3%B3hal#imgrc=xYGC2mY5-5_b_M
Mindig tanulok valamit ezeken az oldalakon. Bár eddig azt hittem ismerem a halakat, 🙂
Carlos!
Ha tanórán nem hallottál volna azokról a dolgokról, amik “érdekeltek”, akkor nem is érdekeltek volna.
Rajtad kívül vagy 25-en voltak abban az osztályban, akiket egyebek érdekeltek, nem ugyanaz, ami téged. Ezért amiket leírsz azt jelenti, hogy neked csak a házitanítói rendszer felelne meg, vagy valamilyen gyógypedagógiai intézet, ahol mint az óvodában, azzal foglalkozol csupán, ami “érdekel”.
Tehát valójában iskolaéretlen voltál.
Magánügy, nincs általánosítható relevanciája.
Nos, pint azért van olyan helyzetben a közoktatás, mert a munka társadalmi értékelése olyan, mint a fenti cikkben. Myugodtan tartsák hát otthon a szülők a gyermekeiket, és, ha ambicionálják, készítsék fel őket az egyetemi felvételire. Egyebet úgy sem kell tudni. Maradhat abszolút műveletlen, ha úgy tetszik. Megjegyzem, sok keresztyén tanár is sztrájkolt, aki nem lmbtq-aktivita… Tudomásul beszem, hogy a cikk írója semmibe veszi a közoktatásban folyó munkát. Remélem nem járatja a gyermekét közoktatási intézménybe. Ezek mellett oktatás, szervezett okatatás már több ezer éve van. Valami oka csak lehet.